Sąmoningas marketingas prasideda nuo tylos
Šiandien noriu pakviesti tave sustoti. Nors trumpam. Ypač tai aktualu kai aplink mums bandoma įteigti, kad sėkmingi gali būti tik labai aktyvūs, nesustojantys, nuolat komunikuojantys…persidirbę žmonės. Tokią idėją mums parduoda (aišku, reklaminiuose pažaduose mums žadama „lengvai ir greitai”.)
Na, o sustoti būtina kiekvieno smulkaus verslo savininkui. Tam, kad paklaustum savęs:
Nes kai sustoji, pradedi girdėti save. Pradedi klausti:
„Ar tai, ką kuriu, tarnauja mano širdžiai, ar tik rezultatams?“
Versle, kaip ir gyvenime, dažnai skubame: kurti, kalbėti, rodyti. Būti matomi.
Ieškome greitų rezultatų, bet dažnai tai kainuoja per daug – energijos, vidinės ramybės, net sveikatos.
Ir kas skaudžiausia – net ne visos šios pastangos atsiperka.
Lieka nuovargis. Nusivylimas. Pasimetimas.
Kai marketingas neberezonuoja su vertybėmis
Vis dažniau girdžiu iš jautrių, kūrybingų žmonių kaip tu:
- „Nežinau kaip kalbėti apie savo paslaugas ir būti savimi.“
- „Tos manipuliacijos marketinge… tiesiog ne man.“
- „Nesijaučiu savimi, kai rašau savo žinutes.“
- „Tarsi komunikuoju, bet jaučiu, kad galėtų būti kitaip.“
- „Ar privalau laikytis tų maretingo triukų, kad parduočiau…?”
Tai signalas, kad laikas permąstyti, kaip kuriame ryšį su savo auditorija.
Sąmoningas marketingas remiasi ne triukais o skaidrumu, pagarba, ryšiu ir vidine harmonija. Na, ir kaip supranti – tai sklinda iš vidaus, o ne iš išorės. Tai reiškia, kad viskas prasideda nuo vidinio darbo su savimi.
Jau daugiau nei 7 metus esu marketingo srityje. Kuo daugiau dirbau su savimi, tuo labiau pradėjau jausti, kad dabartinis marketingas yra visiškai ne man. Tas triukšmingas, daug žadantis (ir ne visada galintis laikytis duotų pažadų), tas kuriame svarbu ne Produktas (Product), Žmonės (People), Vieta (Place), bet KAINA (Price). Atsimeni, tą klasikinį marketingo modelį 4P? Tai reiškia, kad dabar esame nutolę nuo klasikos (tai jau atgyvenę, pasenę, per lėta?). Nutolome nuo vertybių ir pasinėrėme į vartojišką požiūrį? Norime parduoti greitai ir kokybę paliekama praeičiai – kuo pigesnį, banalesnį, menkavertiškensį produktą „įpakuojame” į gražų popierėlį ir „bandome prastumti”. Tai galioja ir info produktams ir paslaugos ir fiziniams produktams.
Jau keletą metų kartu su dvasingumo ir asmeninio augimo tema, nuolat keliu klausimą „O kaip noriu, kaip būtų efektyvu ir kitiems žmonėms?”. Juk lengva piktintis, kad kažkas neveikia, bet kokią alternatyvą tam galime sukurti?
Tikra istorija: kai spaudimas parduoti tapo spaudimu širdžiai
Neseniai turėjau konsultaciją su jauna moterimi, kuri pradėjo savo verslą. Nepradėjo ji su didelėmis investicijomis. Didžiausia jo investicija – išėjimas iš nemylimo darbo ir santaupos keliems mėnesiams į priekį. Pradžioje moterį lydėjo entuziazmas, laisvės pojūtis.
Tačiau netrukus atėjo nerimas:
„Kaip man parduoti? Juk reikia pajamų. Laikas spaudžia. Aplink visi tokie sėkmingi…”
Konsultacija vyko nuotoliniu būdu. Ekrane – pavargusi, išsekusi moteris.
Ji atsidūrė ligoninėje dėl širdies ritmo sutrikimo – streso, nerimo ir nuolatinės įtampos pasekmė.
Sustabdžiau konsultaciją – man tuo metu buvo svarbiau atnešti ramybę, o ne dar vieną „turinio strategiją”.
Tai tik viena iš daugybės istorijų, kai spaudimas „veikti” tampa grėsme ne tik verslui, bet ir emocinei gerovei. Būtent tą akimirką pajutai – kaip svarbu atnešti žmonėms aiškumą apie sąmoningą veikimą, savo tikslų siekimą su didesniu pasitikėjimu.
Sąmoningo marketingo principai: vertybės svarbiau už triukus
Sąmoningas marketingas nėra apie manipuliaciją, sukeltą dirbtinį deficitą ar skubėjimą. Ta nėra apie blizgučius ir bandymą pritraukti klientus išoriniu švytėjimu. Tai kvietimas kurti ryšį, o ne spausti į rezultatą.
Sąmoningo marketingo pagrindas:
- Skaidrumas – būti atviriems su klientu apie tai, ką darome, kodėl ir kaip.
- Tausojantis požiūris – gerbti savo ir kliento laiką, dėmesį, emocinį resursą.
- Autentiškos vertybės – kalbėti apie tai, kas iš tiesų rūpi, o ne „trendina”.
- Lėtesnis ritmas – daugiau dėmesio nuoseklumui, savo verslo ritmo pajautimui ir komunikavimui tai, kas svarbiausia.
- Ryšys vietoj įspūdžio – klientai jungiasi ne prie to, kas garsiausiai kalba, o prie to, kas empatiškai atspindi jo norus ir rezonuoja.
Ramybėje gimsta rezultatai
Labai tikiu viena norvegų runose užrašyta fraze:
„Mes darome nedarant ir viskas pavyksta.”
Manau, tai gili ir kelias prasmes turinti frazė. Pirmiausia, tai nėra kvietimas nieko neveikti. Tai kvietimas veikti be vidinio spaudimo, be įtampos. Ramiai ir su pasitikėjimu atlikti, tai ką galime geriausio. Nes tikime, jog veikiame iš geriausios būsenos.
Stengtis nesistengiant. Padaryti mažiau darant.
Kai nustoji „kelti bangas”, atsiveria tikroji kūryba ir aiškumas.
Man pačiai ne kartą gyvenime pasitvirtino, kad rezultatai ateidavo ne tada, kai „kepiau turinį”, o tada, kai kalbėjau iš širdies, kai ryšys gimė natūraliai – per vertę, per rekomendacijas, per tikrumą. Tai, kur čia kasdienis sunkus ir triukšmingas darbas?
Ne visi rezultatai ateina iš varginančio veiksmo.
Kartais geriausias sprendimas – išeiti pasivaikščioti, susitikti su savimi.
Ne ieškoti naujų „parduodančių frazių”, o užduoti klausimą:
„Ką galėčiau daryti nuosekliai, be išsekimo, iš ramybės ir pasitikėjimo?”
Tylus marketingas – galingas ir veikiantis marketingas
Tai, ką mokau, dažnai sunku suvokti protui. Protas visada nori kontrolės – plano, schemos, strategijos. Nori „triukšmo”, kad būtų išgirstas.
Bet tikiu, kad tu gali būti išgirstas ir be riksmo.
Tavo autentiškas balsas neprivalo būti garsus. Marketingas sukurtas ne tik eksravertams. Jis nepriklauso tik triukšmadariams ir agresyviai einantiems į priekį. Kiekvienas turi progą būti išgirstas, suprastas, įvertintas. Linkiu, kad tą atrastume tyloje, o ne spaudime parduoti greičiau, daugiau už pigiau.