Tavo ritmas – tavo strategija. Sąmoningas marketingas be spaudimo būti visada aktyviu. Man tai tikras palengvėjimas!
Kuo daugiau stebiu socialinių tinklų tendencijas, bendrą marketingą aplikoje, tuo labiau suprantu, kad aš taip nenoriu. Nenoriu nei pati daryti nei kitus apie tai mokyti. O mokyti maksimalumo yra lengviausia. Maksmimaliai daryk, plėskis, pardavinėk, daryk tą, daryk aną. Lengviausia taip konsultuoti ir mokyti. Nenoriu prisidėti prie pavargusių ir nelaimingų verslininkų būrio. Nei lašelio.
Nenoriu kalbėti apie maksimumą.
Ne dėl to, kad tai ne efektyvu. Efektyvumu neabejoju. Man tiesiog netinka tas spaudimas būti „matomais“, „aktyviais“, visada visada „kūrybingais“. Socialiniai tinklai siunčia žinutes: „postink kasdien, rodyk save, būk nuolat girdimas.“ Ir nors tokia strategija gali veikti trumpuoju laikotarpiu, ilgainiui ji mus sekina – tiek emociškai, tiek kūrybiškai. Vis keliu klausimą, ar įmanoma būti aktyviais ir kūrybingais visą laiką?
Tikrai nebūtina visada būti pasiekiamu, kuriančiu. Tai netgi prieštarauja natūraliems gamtos dėsniams. Ar esi gamtoje matęs nuolatinį žydėjimą? Netgi karštuose kraštuose, gamta turi savo sezonus, ritmą, pauzes, brandinimą, derlių. Manau, tai tinka ir mums, žmonėms, esantiems gamtos dalimi.
Kas yra vidinis sezoniškumas marketinge?
Vidinis sezoniškumas – tai tavo asmeninis ritmas, pagal kurį veikia tavo kūryba, komunikacija bei produktyvumas. Kai išgirstame savo ritmą ir be spaudimo jam paklustame, būtent tada ir gali prasidėti sąmoningas, gilus, tikras marketingas. Jis nebūtinai sutampa su tuo, ką diktuoja rinka ar algoritmai. Kartais visi aplinkui „žydi“, o tau norisi tiesiog pabūti tyloje. Ir tai normalu. Pati kai išgyvendavau tokius momentus, jausdavausi blogai, kad nesinori komunikuoti. Gal nepakankamai stengiuosi? Gal atsilieku? Gal klientai mane pamirš ir pan. Ilgainiui išmokau priimti pauzes be jokios kaltės ir graužaties. Sukūriau alternatyvą – tylesnį ir sąmoningesnį marketingą. Nustojau gyventi per greitai.
Kai ignoruojame savo sezoniškumą, dažnai prarandame tėkmę. Pradedame daryti ne tai, kas mums tikra, o tai, ką „reikia“. Marketingas tampa sunkia prievole. Pradedame nekęsti marketingo. Vėliau toje neapykantoje bandome su marketingu susitaikyti ir vėl darome tą patį. Tai tampa varginančiu mažai vertės kuriančiu marketingu. Nes jis sintetinis. Kylantis iš baimės, skubėjimo, kaltės.
Sąmoningas marketingas yra apie jautrumą sau
Sąmoningas marketingas leidžia tau palikti erdvės kūrybai, atsitraukimui. Ir tame yra daug drąsos – sustoti, kai visi bėga. Dažnai ir man klientai sako „bet tada kiti pardavinės, kol aš čia stovėsiu”. O ar tikrai daugiausiai padarome aktyviai darydami? Vis labiau suprantu, koks žalingas tas mąstymas, kad turime dirbti daugiau, labiau, ilgiau. Dirbkite protingai, su ramybe ir rezultatai bus ilgalaikiai. Jie ateis su didesniu užtikrintumu. Jie bus tvaresni, stabilesni. Tą sakau iš savo patirties – kai pradėjau kurti paprastesnę marketingo struktūrą, man lengviau ją atkartoti. Nesiblaškau į skirtingas kryptis, neinvestuoju energijos, pinigų ir laiko skirtingiems veiksmams įtvirtinti. Mano veiksmai minimalistiniai, bet pasikartojantys. Pasikartojimas ir ritmas užtikrina rezultatus. Kaip norėčiau ir jums perduoti šitą tikėjimą – daug kas pasidaro daug ramesniu ir tvaresniu būdu nei mums perša socialinių tinklų guru.
Kaip atpažinti savo vidinį sezoną?
Kai kalbu apie „vidinį sezoniškumą“, turiu galvoje tai, kad tavo vidinis pavasaris gali ateiti bet kuriuo metų laiku – net jei už lango ruduo. Tavo vidinis ritmas nebūtinai sutampa su tuo, ką diktuoja gamta.
Norėdamas atpažinti, pabandyk sau užduoti kelis pagrindinius klausimus:
- Ką šiuo metu jaučiu? Ar esu įkvėptas, ar išsekęs? Noriu kurti ar ilsėtis?
- Kokios veiklos dabar lengvai teka? Gal norisi rašyti, gal planuoti, o gal tiesiog tylėti?
- Kada paskutinį kartą leidau sau pauzę? Kada noriu sustoti, net jei išorės spaudimas sako „ne laikas”.
Mano patirtis. Dažnai daug galiu, bet…nereikia
Būna dienų, kai turiu po 6 verslo konsultacijas. Fiziškai – įmanoma. Bet emocinė vidinė būsena sako – „man per daug“. Tokiomis dienomis jaučiuosi daug atiduodanti, bet nelieka erdvės įkvėpti. Nėra tėkmės, nėra vietos refleksijai, rodos net nelieka kvėpavimo tarp minčių.
Ir visai neseniai sau pasakiau – jei noriu dirbti sklandžiau, turiu sąžiningai pasirūpinti savo atsistatymu. Ne todėl, kad esu silpna, o todėl, kad noriu būti resurse.
Ir tas pats galioja komunikacijai – jei komunikuoju tik tada, kai galiu kvėpuoti, žinutė tampa švari, jaučiama, nedirbtina. Auditorija tai jaučia. Ir būtent šito – tikros energijos šiandien labiausiai ieško sąmoningas klientas. Tai įmanoma tik padarius erdvės savo komunikacijoje.
Tavo kūnas žino, kada kalbėti
Leisk sau gyventi ir kurti pagal savo vidinį sezoną. Ir tavo verslas ne tik išgyvens – jis pražys gražiausiais žiedais. Pasikliauk savo pojūčiais, kūnu, mintimis. Jos tikrai padės švelniai, ne triukšmingai komunikuoti. Nes tai mums natūralu. O tai, kas natūralu – traukia. Tai, kas paprasta (o ne sudėtinga) lengva kartoti ir nepavargti tame.

Artėja sąmoningo marketingo kursas
- Sąmoningo marketingo kurse mokysimės kurti iš savo vidinės tylos su didžiuliu pasitikėjimu.
- Ugysime savyje pojūtį tvariai komunikacijai ir kursime savo taisykles, kurias laužysime ir vėl kursime, kol išgirsite intuiciją, ramybę ir aiškumą. Tą garantuoju, nes pati gyvenu tokioje būsenoje jau ilgą laiką. Bet tai buvo ne visada, todėl labai gerai galiu tave suprasti.
- Įjungsime tylą nuo išorės ir išgirsime, kas mums iš tikrųjų svarbu ir kokius klientus norime pritraukti.
- Šis kursas leis daugiau pareflektuoti ir atrasti vidnę savo ašį, kuri padės versle priimti praturtinančius sprendimus.
- Ypač tinka sąmoningiems verslams (tai, kas tokį kuriate, tikrai žinote apie ką kalbu).
- Pradžia rudenį. Šią vasarą sėju sėklas, brandinu vaisius gilesniam kursui.